donderdag 19 januari 2012

Zwiebertjesdag en WrâldfrysK

Al een maand ben ik elke dag viool aan het studeren. Een aantal nieuwe nummers ingestudeerd want zaterdagavond 21 januari hebben we met RemoliNo een optreden met Doede Veeman in de Harmonie. We hebben de Fryse liedjes van Doede gecombineerd met onze wereldmuziek. Er zijn al 120 kaarten verkocht in de voorverkoop dus het wordt een geweldige voorstelling. De afgelopen week overal posters opgehangen en flyers uitgedeeld. Deze week met de laatste repetitie de puntjes op de i gezet met een doorloop van het hele programma. Morgenmiddag gaan we het programma onder de aandacht brengen op Radio Fryslân dus dat wordt ook weer leuk/lekker stressen. Zaterdagmiddag de laatste licht repetitie en sound check en dan mogen we eindelijk los! Vandaag op de terugweg even langs de Harmonie gefietst en onze poster hangt groot in de vitrine aan de straat kant. Ik krijg er nu wel heel veel zin in!





Vanaf vorige week fiets ik met een stormstrip op de fiets. Zo'n klein stripje wat maakt dat nou uit? Zit het niet vooral tussen de oren? Vliegtuigen schijnen dit soort stripjes, soms maar ter grootte van een lucifer te gebruiken, maar een vliegtuig gaat veel sneller dus dan is het effect ook veel groter. Dus werkt het wel op een fiets? De blog verhalen zijn wel erg positief….


Vorige week heb ik de strip er precies op tijd op geplakt. Morgen is harde wind voorspeld. Toen ik wegfietste, waaide het volgens de voorspelling windkracht 7. Maar jongens wat een verschil! Zit ik normaal met samengeknepen billen in de fiets. De fiets ligt nu als een dijk op de weg. Normaal noem ik het “Mijn Zwiebertjesdag” maar vandaag was ik dus een streep!



Dineke was ook naar de stad gefietst met de harde zijwind. Toen ze weer thuis was belde ze meteen met de vraag: “Hoe ben je op het werk gekomen?”Met de tochtstripjes op de fiets geen centje pijn! Wie nog twijfelt, de strip kost bij de Gamma € 3,49 dus daar hoef je het niet voor te laten….

5 opmerkingen:

  1. Ik moet toegeven, er zijn nu zo veel 'believers', laat ik het ook maar gaan proberen met de stormstrip. Ongelooflijk hé, zoveel onzekerheid over zoiets ogenschijnlijk simpels.

    Het is ook gewoon te mooi om waar te zijn, zo weinig moeite en kosten en toch een echt (nou ja, het onveilige gevoel is in ieder geval echt) probleem oplossen.

    Ik ben benieuwd, maar ga even naar de bouwmarkt dit weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Marcel,

    Ik lees je blog en hoor op dit moment Doede (en jou op de Omrop)! Je hebt zelfs een solo (maxima's tango). Leuk om je eens in actie te horen.
    Prettig weekend!!

    Martin de Haan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Martin,

    Grappig toeval! Leuk dat je het gehoord hebt!

    Prettig weekend,

    Groet Marcel

    Ps: Welke hoofdlamp gebruik je op je helm? Ik heb al even rond gekeken maar ik kan niet echt een geschikte lamp vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zaterdag a.s. zit ik ook in de zaal met mijn echtgenote. Het zal mij benieuwen wat jullie er van bakken.

    GR. Gerrit
    Q540

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Gerrit,

    Leuk dat je er gisteren bij was! Voor ons was het een hoogte punt. Kijk er zelf heel tevreden op terug!!

    Groet Marcel

    BeantwoordenVerwijderen